Începuturile serigrafiei sunt evidențiate de primele apariții ale procedeului, ce au apărut în China antică, acum aproximativ 3000 de ani. Dar, de curând, s-au descoperit materiale textile imprimate de peste 4000 ani. Tehnologia de imprimare implică o multitudine de operațiuni, începând de la pregătirea sitei serigrafice, prepararea cernelurilor, pregătirea suportului, până la reglarea temperaturii de uscare (în cazul materialului textil). Sitele serigrafice pot fi de la 30 de ochiuri pe cm pătrat până la 185-200. Cele mai rare se folosesc pe material textil, iar cele cu densitate mai mare se folosesc pe material solid.
Pe scurt, imprimarea serigrafică se face cu ajutorul sitei serigrafice. Aceasta mai este cunoscută și ca ciur de mătase. Se mai folosește și racleta de cauciuc sau tăvălugul, cum era cunoscut în trecut. Termenul de „serigrafie” provine din limba greacă, iar potrivit unor izvoare istorice serigrafia era folosită în China antică pentru imprimarea mătăsii, care are o istorie de peste 2000 de ani.
În Europa secolului XV-XVI, această metodă de imprimare era răspândită în principal în Anglia și Franța. În secolul XVIII această artă este răspândită aproape în toate țările Europei, unde cu ajutorul ei erau decorate obiecte de mobilier, pereții, articolele textilele, produsele metalice s.a.
Șablonul
Originea serigrafiei o găsim în istoria șablonului care reprezintă o bucată de hârtie sau metal la care se decupează anumite zone sau regiuni pentru a putea obține o formă sau un simbol. Istoricii cred că oamenii primitivi, acum 40 de mii – 60 de mii ani, foloseau palmele pentru semnăturile lor. Folosirea șabloanelor apare mai târziu, la unele personalități istorice importante care-și puneau semnăturile pe documente speciale. Acest procedeu a fost utilizat de împărații romani, apoi de Carol în Franța. Șablonul se făcea din aur, fildeș, cupru. Primele șabloane au fost confecționate din papirus.
Serigrafia ne ajută să decorăm/personalizăm foarte frumos o mulțime de produse promoționale, și nu numai, cu una sau mai multe culori. În felul acesta ele devin mai atractive pentru publicul căruia le sunt adresate. În plus, vor avea o valoare adăugată percepută mai mare. Fie că vorbim de un design mai atractiv al produselor, că vorbim de branding sau de simple marcaje industriale, serigrafia prin versatilitatea sa oferă o multitudine de soluții, fiind una dintre cele mai răspândite și utilizate tehnologii de imprimare/personalizare la nivel global.
Cookie-urile reprezinta punctul central al functionarii eficiente a Internetului, ajutand la generarea unei experiente de navigare prietenoase si adaptata preferintelor si intereselor fiecarui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookieurilor poate face unele site-uri imposibil de folosit.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.