Tricourile sunt printre cele mai purtate și populare articole de îmbrăcăminte în prezent. Mai exact, un tricou imprimat este unul dintre articolele de îmbrăcăminte căutate la ora actuală. Datorită evoluției din industria de imprimare textilă, orice temă colorată poate fi imprimată și poate reprezenta personalitatea purtătorului. În funcție de tipul de material utilizat, avem diferite metode de imprimare a tricourilor. Țesăturile sintetice au o capacitate diferită de absorbție a cernelurilor în comparație cu cele naturale, cum ar fi bumbacul.
Piața tricourilor a fost evaluată la 185,1 miliarde USD în 2016. Se estimează o creștere cu încă 6,0% în perioada prognoză 2017 – 2025, potrivit cercetărilor.
În acest articol, vom discuta despre ce metodă este cea mai bună de imprimat pe un tricou, incluzând intensitatea, potrivirea culorilor și rezistența în timp. Două dintre cele mai utilizate metode de imprimare a unui tricou, sunt imprimarea direct pe îmbrăcăminte (DTG) și serigrafia.
Serigrafia tricourilor
Imprimarea serigrafică a tricourilor a fost o metodă standard de personalizare de la începuturi. Dar a devenit extrem de cunoscută în anii ’70 și rămâne cea mai utilizată metodă de imprimare a tricourilor. Inovațiile moderne au făcut această formă mai eficientă și mai bună. Serigrafia este una dintre cele mai vechi tehnici de imprimare a țesăturilor. Folosește site, bucăți de plasă permeabile întinse pe un cadru rigid, care permit trecerea vopselurilor la suprafața de dedesubt. Astăzi, serigrafia este un proces industrial care poate imprima rapid același design pe volume mari de țesături. Nu este potrivit pentru a reproduce o mulțime de modele diferite într-o perioadă scurtă de timp.
Imprimarea directă a tricourilor
Imprimarea direct pe îmbrăcăminte (DTG) există de aproape 15 ani, dar a explodat la nivel global datorită imprimărilor de calitate superioară, accesibilității ușoare și atributelor ieftine.
În ultimii ani, imprimarea direct pe îmbrăcăminte este în creștere datorită metodelor economice, mai rapide, mai curate și mai facile. De asemenea, necesită o investiție inițială mică. În procesul de automatizare, Imprimarea directă a articolelor de îmbrăcăminte (DTG) este un nou procedeu de imprimare pe materiale textile realizându-se automat cu ajutorul unei imprimante specializate.
Un atelier de personalizare textilă poate să ia comenzi la cerere, în cantitate redusă, fără costurile obișnuite de configurare și efortul de imprimare. De fapt, mai toate firmele de imprimare online la cerere folosesc utilaje de imprimare de tip DTG.
Avantajul imprimării digitale directe pe îmbrăcăminte este că puteți face orice număr de printuri. Putem imprimai loturi mici la costuri reduse și obținem imagini cu aspect realist, imprimate pe material.
Dezavantajul este că apare uzura printului la spălări repetate. Este, de asemenea, cel mai bun atunci când este utilizat pe o țesătură de culoare mai deschisă cu culori de cerneală mai închise. Există, de asemenea, unele țesături care nu sunt potrivite pentru această imprimare. Un alt dezavantaj este că pe măsură ce cantitatea crește costul crește exponențial.
Dar aplicarea rapidă și ușoară și versatilitatea fac din aceasta o metodă preferată de imprimare, în special pentru fabricarea de mostre.